Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 1 april 2011

Ironi på hög nivå

Idag lyser solen. Väldigt härligt och helt underbart! Varmt är det också. Synd bara att dagen har tillbringats inne på kontoret utan möjligheter att få njuta av lite vårväder. Men det är fredag vilket innebär att vi har två dagar ledigt! I solen! Eller?

Efter en snabb titt på väderprognosen för helgen kan jag dock med STOR besvikelse konstatera att helgen ser ut att bli gråmulen och tråkig (vädermässigt alltså). Lördag. Och söndag. Jag som haft sådana planer för helgen och i princip alla förutsatte att det skulle vara fint väder. Vädret kan man tydligen inte lita på!

Var är då ironin i det hela? Ja det ska jag berätta: på måndag blir det strålande sol!!! När vi återigen börjar en arbetsvecka. Det är ironi på hög nivå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar