Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 5 april 2011

Små ovälkomna gäster

I vår lilla lägenhet bor för stunden, jag, Anders, Diva, Ayla samt några oinbjudna gäster. Häromveckan snubblade jag ju på den berömda ludna spindeln jag nämnt i ett tidigare inlägg (som dessvärre inte överlevde sammanträffandet). Dessförinnan såg jag under mitt toalettbestyr en tidig morgon, en gråsugga vagga förbi framför toalettstolen och förbi mina fötter. Denna oinbjudna gäst förpassade jag ut på balkongen i en burk men glömde dessvärre bort honom vilket resulterade i ytterligare en avliden gäst.

Det senaste tillskottet i gästboken är Herr och Fru Silverfisk som har slagit sig till ro i badrummet samt under hundarnas biabädd i sovrummet. Dessa två små ovälkommna gäster är smarta och låter sig inte infångas lika lätt som gråsuggan eller spindeln (som dock var en olycka.....) och jag har huvudbry. En spindel kan jag leva med, EN enstaka gråsugga likaså, men vad f´*n - TVÅ silverfiskar utöver de vanliga gästerna?! Då börjar det gå lite för långt, här bedrivs ingen hotellverksamhet!

Häxjakten är därmed startad här i lägenheten och om så behövs, kommer det tunga artilleriet att tas fram för att en gång för alla klargöra att vi inte välkommnar oinbjudna gäster till vår lägenhet. Återstår att se om mina hotelser har nått fram eller om det behövs ett förtydligande.

5 kommentarer:

  1. Jag har hört om någon spray som heter Radar. Den ska funka mot diverse olika gäster på det sätt att den tar livet av dem. Annars ska det som sagt gå att få hjälp av *du-vet-de-vi-pratade-om-på-tele* (ingen gratisreklam här inte!) där man kan få någon annan spray eller små godispapper som också tar livet av de små.

    SvaraRadera
  2. haha jag som är expert på insekter håller med thereze, ta till radar det funkar på allt. tänk hur bra det funkade i spanien ;) ring anticimex de kan ta död på dem:)

    SvaraRadera
  3. Ta det bara lugnt med Radar sprayen. Den är tydligen närvdödande. Jag anklagar därför dig Malin för mitt dåliga betyg på min rapport. 10000 mindre närvtrådar kan aldrig vara bra ;) Men dina hyresgäster Lina, de lär inte leva länge ;)

    SvaraRadera
  4. Oj,börjar fundera på om det är så smart att komma på besök...

    ... i och för sig så är vi inte oinbjudna men att samsas med diverse andra gäster gör ju att det lär bli trångt. Jag förmodar att vi även ska umgås med de ludna sakerna som befinner sig under sängarna och sofforna?

    SvaraRadera
  5. Vill se bilder fårn lägenheten snart också!! ;) Nyfiken sm tusan =)

    SvaraRadera