Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 17 april 2011

En jobbig helg

Helgen har inte bjudit på varesig lugn eller återhämtning utan har enbart bestått av oro och ängslan. Typiskt eftersom vädret bjöd på strålande sol och 15 grader varmt.

Ayla fick i fredags akut åka in till en av djurklinikerna i Göteborg, för att där stanna ända tills för någon timme sedan. Tänk att allting alltid händer en fredag eller en helg, då det är som svårast att komma till en veterinär? Hur som så konstaterades att livmodern var förstorad och det var nödvändigt med operation. Stackars lilla Ayla. Operationen blev av i går kväll och hade gått bra.

Runt 10.00 i morse ringde veterinären och ville "bli av" med Ayla så fort som möjligt. Eftersom vi har två timmars bilfärd dit så bestämdes att hon skulle hämtas upp kl. 13.00 - bara drygt 17 timmar efter operation. Väl där fick jag höra orsaken till detta, Ayla trivdes inte så bra! Hon hade visst varit orolig och fått lugnande för att klara natten. När jag kom dit fick jag mycket riktigt se en helt förstörd Ayla, som gnölade så jag trodde hon var nära döden. Men oj så glad hon blev att se oss!

En bilfärd senare har Ayla hunnit dricka en skål med vatten, ätit matkulor (vad hungrig hon var!), besökt balkongen och slagit i tratten i alla väggar och möbler. Nu sover hon som en stock, till synes mycket nöjd över att vara hemma (men mindre nöjd över tratten)!

Och matte? Har förvandlats från ett stirrigt nervvrak till en dödstrött, apatisk människa men dock utan klumpen i magen som funnits där och stört tillvaron de senaste veckorna.

1 kommentar:

  1. Fy fan, vet hur det är. Men snart är Ayla mer pigg än hon får vara. Vi fick tvinga Fanny att inte springa o hoppa omkring redan efter en vecka. Hoppas ni har det bra annars! Kram Maria

    SvaraRadera