Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 9 april 2011

Årets premiärgrillning

Så äntligen, efter att ha jagat runt i hela Uddevalla, har vi fått tag på grillen som vi ville ha. Eller egentligen vart den utbytt mot en lite dyrare variant (fick jag veta när den väl var köpt och monterad). Jaja, huvudsaken den fungerar bra! Och än så länge verkar det fungera.

Själv sitter jag på en stol en bit ifrån grillen och....tja...... dricker ett glas vin (så ni får ursäkta eventuella felstavningar). Ayla har somnat precis nedanför grillen och är helnöjd med förhoppningen om att få sig en smakbit. Diva likaså. Anders har solbrillorna på och står med grillredskapen i högsta hugg. Brorsan? Ja, han är här runtikring och laddar inför morgondagens resa till en bilträff i Knuttorp (som jag är förskonad från att följa med på - dock inte Anders).

Vi kan glatt konstatera att lite eftermiddagssol kommer vi få på vår betongbeklädda balkong, vilket kommer möjliggöra viss solning i sommar. Skönt. Även om jacka behövs just idag. Men våren är påväg!

I övrigt har dagen bestått av shopping där jag till min förvåning och glädje fann TVÅ par gympaskor som passade!! Har väl aldrig hänt förut! De gamla trasiga är nu ett minne blott och är förpassade till soptunnan. En stor sten har därmed lättat från mitt inre. Underbart! Lite fler blommor har även införskaffats.....trots att jag inte verkar kunna sköta om dem så bra. Men de var ju så fina! En ynka liten tröja kan jag också lägga till min obefintliga samling i garderoben och kan med en suck konstatera att fler måste inhandlas snarast. Näst efter skor är kläder det tråkigaste att köpa!

Nej nu är det dags att sluta skriva, för jag kom på mig själv sjungandes till en töntig låt av Magnus Uggla i skrivande stund. Och inser därmed att ETT litet glas vin är fullt tillräckligt för en kväll.

En bild från grillpremiären är dock ett måste!



2 kommentarer:

  1. Jag tror mig se en som var mer sugen på grillat än de andra ;)

    SvaraRadera
  2. Vi har också grillat idag! Härligt! Fast vi har nog inte lika mycket vår som ni har!

    SvaraRadera