Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 20 april 2011

Att ha mamma, pappa, Yulle på besök

Det är trevligt att ha mamma, pappa och Yulle här på besök. Disken har jag inte vidrört på de senaste dagarna, mat är framdukat på bordet varje eftermiddag när jag kommer hem från jobbet, dammsugaren känner inte igen mig längre och idag var det till och med skinande rent i lägenheten! Underbart!

Men lite "smällar" får man ta. Vi tar pappa som exempel. Han håller på att göra sig till kändis ute på samhället... Tidigare idag cyklade han visst i kapp en brevbärare för att fråga vilka skor (!) brevbäraren hade på sig. Därefter visade han stolt upp sina egna gympaskor med postenmärke på. Suck. Han har även visat vilsna människor till systembolaget.... Suck. Mamma har även hon gjort sig ett namn då hon släpats runt av en mycket viljestark och pigg Yulle i motionsspåren.

Det är dock riktigt trevligt med besök och vi har stora och roliga planer inför helgen! I morgon klockan 12.00 börjar flera dagars ledighet - oj, vad vi ska njuta! Och Ayla? Hon är pigg men får inte göra särskilt mycket....vilket resulterade i att hon i protest sittvägrade vid trottoaren utanför lägenheten i dag.

1 kommentar: