Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 18 april 2011

Sömnlösa nätter

Det dånar i väggar, sängen darrar och ljudet går inte att stänga ute med öronproppar. Vi har att se framemot några sömnlösa nätter de närmaste dagarna.

Insikten om detta gjordes i går kväll, och jag beskyllde först grannarna ovanför oss för att leva om onormalt mycket. Efter lite eftertanke kom vi dock snopet fram till att så (för en gångs skull) inte var fallet. Och till vår förvåning kunde vi konstatera att ljudet kom innifrån vår lägenhet! Vem var då den skyldige? Jo......Yulle! Värre snarkningar får man leta efter och hur mamma och pappa kan sova med honom i samma rum är för mig en gåta! Trots två stängda dörrar och en vägg emellan kunde vi alltså höra honom in till vårt sovrum....

Han är för underbar, "lilla" Yulle! (Men slutar han inte snarka får han sova på balkongen, och jag tar gladeligen emot klagomål om ljudstörningar från grannarna i morgon på jobbet....)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar