Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 25 april 2011

Några timmar som turist

Så mycket folk här är! Till skillnad från i vintras när vi knappt såg någon människa, har det under påsk blivit mycket folk! Jag har fått köa på ICA, haft bilar framför mig när jag kört bil (!) och det har varit folktätt i motonsspåren och ute på havet. Vilken omställning, och ändå ska detta inte vara någonting mot hur sommaren kommer att vara.

Lite utomlandskänsla har helgen också bjudit på då folk pratar alla möjliga olika språk, mestadels norska och danska men även franska och tyska har vi stött på. Härligt! Restauranger och butiker har hållit öppet mer än vanligt för turisterna och de tillfälliga besökarnas skull. Härligt!

För att haka på "turisterna" lite så åkte jag och Anders Zita båtarna över till den berömda Smögenbryggan för att "turista" lite. 10 minuters härlig båtfärd ledde oss direkt fram till en ganska folktät brygga - där folk åt och drack öl i sina båtar samt på de uteserveringar som passat på att öppna lagom till påsk. Såklart kunde man återfinna även mig och Anders på en av uteserveringarna efter några minuters promenad i trängseln. Några besök i sjöbodarna för att handla kläder gjorde vi också, även om jag själv inte hittat någonting i min stil så var det en rolig upplevelse. Tänk vad man kan rymma i en liten, liten bod! Anders hittade en fin skjorta, så helt tomhänta var vi inte när vi tog båten tillbaka till Kungshamn.

Kvällen tillbringades sedan på balkongen i solen. Mina solprickar har dock tagit fart och solkrämen kommer därför åka fram idag för att jag ska slippa bli mer prickig och röd. Samma visa varje år. Suck. Kliar gör de också.....

2 kommentarer:

  1. Låter som ni haft en okej påsk nere i Götet ändå =) . Vi har däremot suttit på en fjällsjö hela påsken och pimplat, blev mer pimpling av det ena en det andra. Vi fick fem harrar och en sik. Både jag och B-O är chokladbruna, ahh vackert. Nu är tyvärr påsken över och tillbaka till den bittra verkligheten. Hälsa Nesse! Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Jag börjar nästan ångra att jag avrådde Anders från att köpa T-tröjan. Det känns som att den kunde resultera i ett jäkligt roligt blogginlägg ;)
    Men det låter som att er påskhelg varit underbar. Saknar dig. kram

    SvaraRadera