Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 11 april 2011

Tankar en måndagkväll

Positiva tankar:
- Idag slapp jag diska! Brorsan ställde upp (blev tvingad?).
- Idag slapp jag laga mat! Anders ställde upp (blev inte tvingad).
- Chipsen är kvar sedan igår. Gott.
- Det är soligt och fint ute!
- De svarta ränderna på TV:n ser inte ut att bli fler än fem!
- Hundarna skötte sig på det stora hela bra på promenaden (även om Diva åt snäckskal och Ayla ibland vägrade gå).

Och mindre positiva tankar.....:
- Badrummet luktar fortfarande surt.
- Ayla vägrar i sten äta sina bantarkulor (men Divas mat går finfint).
- Den slokande blomman som stått i hallen, därefter i sovrummet och slutligen blivit tilldelad lyxplatsen i vardagsrummet slokar fortfarande. Nu tror jag den enbart är tjurig.
- Vi har fått ytterligare en ovälkommer gäst: stavas fästing. Det läskiga är att den krypigt runt på Ayla sedan igår och först idag behagade visa sig. Tur Ayla inte varit i sängen! Tror jag ialla fall.....
- I morgon börjar jag 7.00. Det stör min morgonprocedur. Får nog skippa datoruppdateringen på morgonen.
- Jag är törstig. Måste nog resa på mig och hämta lite apelsinjouice......

En vanlig måndagkväll i Linas tankar och funderingar, ärligt nedskrivna direkt ur tankeverkstaden! Mer avancerade tankar än så hör inte en måndagkväll till, eller vad säger ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar