Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 23 april 2011

En grön trädgård....

.......kan jag i dagsläget bara drömma om, när vi är omgivna av sten och asfalt. Dock kan man alltid försöka få lite gröna inslag - och det är precis vad jag om mamma har pysslat med under helgen!

Nyplanterade växter och kryddor. Tomater, smultron och melon. Plantorna är än så länge rätt små och taniga, men förhoppningen är att de får uppleva vuxen ålder och därmed bringa lite ätbara godsaker till oss. Mina förhoppningar är höga och redan nu kan jag se några frön som växt sig till små, små gröna stjälkar. Vilket bådar gott, även för mig som saknar gröna fingrar. Jag har fått skriftliga förhållningsregler om hur ovanstående plantor ska skötas och jag ska för säkerhetsskull involvera Anders i skötseln för att därmed garantera att de inte glöms bort.

Dagen har annars bestått av solning, i de två solstolar som inköptes efter endast en timmes betänketid under förmiddagen. Och de var väl värda besväret att köa för! En röd till mig och en svart till Anders. Eftersom vi för stunden är fyra personer här, har vi fått dela broderligt och systerligt på dessa två under dagen. Inga större sura miner har uppvisats, som tur är. Vill ändå poängtera för folk som tänkt komma att besöka oss i sommar - ska ni ha en solstol får ni ta med en sådan själva!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar