Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 3 april 2011

Bada, bada....

....bada bort din sura min! Ayla och Diva skiner ikapp och luktar svagt av lavendel. Pälsarna deras står rakt ut i ett coolt "fluff" och de är mjuka som små gossedjur. Ni kan säkert gissa vad som har hänt idag?! Japp, ni gissade rätt - dagen har bestått av hundbad!

Ayla visste redan efter vår långpromenad att hon låg pyrt till, då hon hunnit rulla sig i någon form av skit. Hon traskade därför hemåt något nedslagen och med en bedjande blick. Ack nej, här skonas ingen. En djup suck senare stod sedan Ayla i duschen, alldeles löddrig av schampo, medan Diva, lättnad lade sig tillrätta i köket för att ta sig en tupplur.

När Ayla tillsist var ren och fin fångades en mycket förvånad Diva in och släpades motvilligt in i duschen. Stackars liten, hon som var övertygad om att få slippa! Löddret arbetades upp och rännilar av smutsigt vatten rann ned i avloppet. Huvudet skonades dock eftersom matte kände för att trots allt vara lite snäll ändå, och lättnaden var total när duschkranen tillsist stängdes av.

Eftermiddagen spenderades därefter ihopkurade på filtar, lätt tjurandes. Men nu lever de säkert i ytterligare en månad, innan det är dax för månadens bad igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar