Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 2 april 2011

Nöjda hundar...

.....och en halvdöd matte. Idag har vi verkligen legat i ska ni veta! Såhär framemot kvällskvisten sitter jag i soffan med rödrosiga kinder och en illröd näsa eftersom dagen till mesta delen tillbringats utomhus. Trots att en tät och dyster dimma har legat över hela Kungshamn. Jag trotsade helt enkelt vädret och genomförde alla mina helgplaner!

Hundarna har fått strosa runt i skogen, hälsa på hundkompisar, promenerat på Smögenbryggan, tagit sig ett dopp i havet, knaprat tuggben på en nytvättad balkong och avslutade dagen med årets första cykeltur. Angående cykelturen finns delade meningar. Diva tyckte det var skitskoj medan Ayla suckade och sniglade sig fram i sitt promenadtempo utan att bekymra sig om matte som lockade och förtvivlat försökte få lite mer fart på benen.... Denna mycket fartfyllda dag resulterade i att Ayla åt hela 3 dl matkulor idag (hälften av det normala), dock med en äcklad min och anklagande ögon.

Bilen har även fått sig en storstädning (likaså vår uteplats som noggrant är skrubbad med såpa). Grannar och diverse förbipasserande folk har sett något roade ut när de passerat två norrlänningar med radion och dammsugaren i högsta hugg. Än är det inte vår för kungshamnsborna men för oss norrlänningar, som är vana att ha snö vid den här tiden, har våren redan börjat och med det följer en obligatorisk vårstädning av bilen!

Hej äppelpaj, nu ska du ätas!

1 kommentar:

  1. Se bara till att inte damsuga upp något vatten med damsugar, jag har hört att det inte är så bra ;)

    SvaraRadera