Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 7 april 2011

Skoproblem

Suck. Varför har jag alltid skoproblem? Mina skor slits snabbare än jag hinner blinka, bara för att det värsta jag vet är att prova och köpa skor!

Mina höst och vårkängor är egentligen ett par herrskor som jag köpte hos en skobutik i Stockholm. Det skoparet var den enda av minst 30 provade skor som passade mina fötter och gångstil. Kassörskan tittade lite konstigt på mig när de inhandlades men jag bara log och bad en stilla bön om att aldrig träffa på människan igen. Ingen märker idag att dessa skor är herrkängor, bör tilläggas.

Nu har jag de senaste veckorna gått i mina ett (eller två?) år gamla gympaskor. Sulan framtill håller på att lossna och stenar hoppar ständigt in genom de hål som nötts fram. Nu skäms jag. Och bävar mig för att någon på jobbet ska sprida ut rykten om en fattig Lina som inte har råd att köpa nya skor....De skulle bara veta min avsky för skoprovning!

I helgen MÅSTE dock ett par nya gympaskor inhandlas, nästan till vilket pris som helst. Men jag vet vilket humör jag kommer vara på under dagen och jag kan inte påstå att jag längtar.

Jag hoppas verkligen att första bästa skopar passar mina fötter! Det återstår att se. Bjuder på en bild på mina gamla gympaskor, som höll riktigt länge - kvalitet!!! Så ser ni hur långt jag är villig att gå bara för att slippa ordna med nya skor....

2 kommentarer:

  1. Men shit. När de ser ut så där har de(t) gått långt. Haha!

    SvaraRadera
  2. Haha när du berättade om dina trasiga skor anande jag aldrig att det var så här illa ;P Lycka till med skoköpet ;)

    SvaraRadera