Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 22 april 2011

Dagens utflykt

21 grader och strålande sol. Dagen kunde inte fått bli bättre! En lätt rödaktig ton har dessutom tagit form på mina annars så likbleka kinder. Underbart! Detta behövs!

Dagen har tillbringats mestadels utomhus. Först på en promenad med Yulle och Diva uppe på berget vid Soteleden. Därefter lämnades hundarna själva medan vi tvåbenta åkte iväg till Nordens ark för att kika på djur. Jag var nog den mest drivande i projektet men jag tror att alla uppskattade trippen minst lika mycket när vi väl var där.

Turen tog över tre timmar efter en vacker promenadstig kantad med diverse djur. Någon liten panda fick vi dock inte se, så pappa ville ha pengarna tillbaka (som tur var drev han inte igenom något klagomål vid receptionen), men resterande djur visade sig från sin bästa sida. Järvarna var riktigt framåt till Anders förtjusning. Själv fastnade jag vid prewalskihästarna med mamma vid min sida. Så underbart fina djur!

Ett visst styng av "tycka synd om" dök dock upp under promenaden, som alltid när man ser vilda ståtliga djur på inhägnade ytor. Men jag påminde mig snabbt om djurparkens huvudsyfte och tröstade mig med att parken var otroligt snyggt skött och inhyste fina inhängnader med välmående djur.

Efter besöket i Lantgården väcktes djurintresset till liv igen - killingar, lamm, hästarna, kaninerna.....Ja, alla var de underbart goa! Och jag längtar till dagen vi kan köpa gård. Intresset svalnade dock en aning när vi passerade grisarna i slutet - vilket var tur, annars hade jag kunnat kidnappa en av killingarna utan dåligt samvete!

Bjuder på några bilder från vår dagsutflykt.


Jag och mamma fastnade dåligt på bild idag - eftersom det var vi som stod för fotograferingen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar