Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 31 mars 2011

En spolknapp

- Är du tjurig nu?
- Nejdå, VARFÖR skulle jag vara det? Spolknappen till toaletten har bara lossnat för sjuttielfte gången och denna gång är kanterna så nötta så knappen inte fäster ordentligt efter lagning utan lossnar såfort man spolar och därmed ramlar rakt ned i tanken som är fylld med rödaktigt vatten. Självklart kan man spola utan att knappen sitter på, men då måste man pricksäkert trycka på en avlång svart pinne som sticker upp där knappen i vanliga fall skulle ha suttit. Jätteenkelt. Jag ska få en grundkurs i denna konst senare i kväll när toaletten besöks sista gången inför natten. Kul.

Ett tappert försök att laga knappen har dock gjorts. Värmepistolen åkte fram i ett försök att fixa till kanterna. Detta lyckades till viss del men då jag skulle till att hjälpa krasade ett annat av fästena på den andra sidan knappen.... Det är tanken som räknas!

Detta påminner lite om min praktikresa till Spanien 2005 när jag tillsammans med en skock hundar bodde i en liten lägenhet där standarden inte riktigt motsvarade ett femstjärnigt hotell.... Den toaletten saknade också spolknapp, dock var man tvungen att stoppa ned handen i det smutsiga vattnet i tanken för att kunna spola. Tre veckor gick jag dagligen på toaletten där. Och överlevde. Så jag lär klara av detta också.

Nu tänkte jag nappa på snabbkurserbjudandet för ni kan ge er sjutton på att jag som aldrig är uppe på toan om natten, just denna natt kommer att vara i stort behov den! Och då behöver jag veta precis hur jag ska använda vår mycket avancerade spolfunktion. Önska mig lycka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar