Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 24 mars 2011

En eftermiddag som student

I dag kändes det som att jag återigen var en hårt pluggande student. Och genast blev jag påmind om varför jag valde att inte läsa ytterligare ett år på universitetet, vilket var nyttigt att få erfara eftersom jag så sent som för någon dag sedan avundsjukt mindes hur mycket mer tid jag hade över som student....

Anledningen till min återblick var att jag valde att jobba hemmifrån under eftermiddagen. Jag skulle läsa in mig på fyra stora och omfattande tillsynsobjekt som jag ska ut på nästa vecka. Med mig hem hade jag därmed två tjocka pärmar samt fyra akter att gå igenom. Första timmen gick jättefort och jag hann med en hel del. Andra timmen var takten något långsammare men humöret på topp och hjärnan hängde fortfarande med. Den tredje timmen började jag däremot känna mig sådär "inläsnings-seg"som jag ofta gjorde när jag pluggade. Som att hjärnan är aningens överhettad och alldeles för full med viktig information man är rädd att glömma bort. Pauser? Nä, sådana finns inte! Jag gjorde det vanliga felet att sitta nonstop i över fyra timmar i ett tappert försök att trycka in all information. Resultatet blev i vanlig ordning svidande ögon, ett bultande huvud och en känsla av att inte förstå eller kunna någonting! Tänk att fyra års universitetsstudier inte har kunnat utmynna i bättre studieteknik än såhär!

Nåväl, jobbet avslutades och jag fick min efterlängtade och välbehövliga paus. Det blir skönt att i morgon återgå till en vanlig arbetsdag på kontoret och jag lovar mig själv att minnas denna eftermiddag nästa gång jag får för mig att studentlivet var att föredra.

1 kommentar:

  1. Annars är det bara att ringa mig så lovar jag att påminna dig ;)

    SvaraRadera