Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 27 mars 2011

Jag hammrar och spikar.....

.....och bygger ett hem! Idag har snickaren i mig varit i farten och detta trots att jag förra gången jag hade en hammare i min hand brast ut i storgråt (inte för att jag var ledsen utan av ren och skär ilska) då allting bara gick fel. Idag var någon "där uppe" på min sida och jag, hör och häpna, lyckades hänga upp en antennsladd från golvet genom att hammra fast den med små clips! Från vardagsrummet, över två dörrar, under tre garderober och fram till TV:n i sovrummet. Utan missöden och skador vill jag förtydliga. Och under noga övervakan från Anders som förmodligen var rädd för att återigen måsta bevittna ett raseriutbrott i form av en skur tårar. Att sovrumsdörren numera inte går att stänga eller att Anders gjorde lite efterarbete då han tyckte sladden hängde lite väl sladdrigt längst ena väggen (!?) kan vi väl låta vara osagt?

Jag var även behjälplig när Anders hängde upp två sänglampor och en hylla i form av att välja deras plats samt räcka honom vattenpasset när denne så behövdes. Dessutom har jag (förlåt mamma....) "sytt upp" våra alltför långa gardiner med säkerhetsnålar så att de inte släpar i golvet. Jätte fint! Sovrummet har också fått sig en ommöblering vilket förmodligen kommer att resultera i dålig sömn några dagar framöver eftersom jag nu kommer sova åt fel håll och på fel sida. Däremot upplevs rummet större så vi är nöjda. Den lessna blomman har även fått flytta in i sovrumsfönstret där vi hoppas att han ska trivas bättre! Övriga lessna blommor har fått sig en dos vatten med lite näring i och har repat sig bra under dagen. Jag måste nog ta hand om dem lite bättre.

Jag blickar nu nöjt ut över lägenheten och inser att trots att tavlorna i vardagsrummet hänger snett och på konstigt valda platser, trots att det finns fem svarta ränder mitt på stor-TV:n, trots alla hål i väggarna och att golven ser skitiga ut även om de är nyskurade, så har vi lyckats få det riktigt hemtrevligt! Till och med spindlarna har börjat patrullera runt här för att beundra stället, dessvärre är en av dem inte vid liv idag - stackarn hamnade under min fot när jag var lite oaktsam igår eftermiddag.

För alla nyfikna så kommer ni få se bilder på vår lilla lya......en annan dag!

2 kommentarer:

  1. Sytt upp, hm... Jag kommer snart och rättar upp bedrövelsen:-)!

    SvaraRadera
  2. Äntligen är du tillbaka! Som jag längtat!!!!! Oj vilken månad du verkar haft! Mycket har hänt... Spännande, längtar efter bilder! Har tänkt mycket på dig stumpan och saknar dig super mycket! Hoppas ni har det bra allihopa oc att Ayla mår bra! Många kramar // Ewa

    SvaraRadera