Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 23 mars 2011

Familjen trött

Klockan är nu i skrivande stund 19.38 och familjen trött har förflyttat sig in till sovrummet. Vid min vänstra sida ligger Anders och kommenterar nyheterna. Vid min högra sida, i sin bia-bädd snarkar Ayla rätt ljudligt. Under sängen precis under mig, ligger Diva och piper till i sömnen någon gång i bland. Vi har en rätt stor lägenhet till vårt förfogande men ändå trängs famijen på en liten yta av någon kvadratmeter. Mysigt.

Det är nästan lite fredagskänsla på den här kvällen. En sådan där mysig fredagkväll när allting känns så lugnt och skönt. Det är bara den digitala klockan som skvallrar om att så inte är fallet, eftersom pricken till vänster om siffrorna betyder att väckarklockan är igång och därmed kommer ge i från sig det välkända men ack så ouppskattade ljudet klockan 6.15. En godispåse hade inte varit helt fel heller, men istället valde jag att äta lite frukt till kvällsmål. Plusspoäng!

Den här härliga, lugna kvällen har gett mig ett toppenhumör. Vanliga företeelser som andra dagar kan skapa viss irritation bekommer mig inte alls. Exempelvis att bussen just passerade utanför fönstret med ett dån, eller att paret ovanför oss plöjer runt som elefanter längst golven. Blomman i hallfönstret som vägrar leva och växa sig fin trots utmärkt omvårdnad och kärlek. Blåsten som gör att väggarna skakar..... Nä, ikväll har den pessimistiska sidan av mig själv tagit ett kliv bakåt till förmån för den optimistiska. Tänk om alla dagar var sådana!

20.07. Hundarna sover djupt och nästa familjemedlem i familjen trött har börjat gäspa. Gissa vem det kan vara? Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar