Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 27 mars 2011

Vad är klockan?

Varför detta påfund? Klockan är egentligen 7.00 men plötsligt tvingas man ändra klockan till 8.00! Och därmed förlorar man en värdefull timme denna helg. Vad värre är, är att man nu har anpassat sig till " den gamla klockan" vilket gör att man är pigg när man stiger upp på morgonen och trött på kvällen när man ska sova. En tid framöver kommer det däremot att bli tvärtom, trött på morgonen och piggare på kvällen, innan en omställningsperiod (som för mig kanske varar i en månad) är över. Mycket irriterande.

Alltid när klockan ändras antingen fram eller tillbaka så dyker en annan fundering upp. Om det nu är så enkelt att ändra alla klockor, är det inte lika enkelt att lägga till en extra veckodag också? En dag efter söndag som gör att helgen blir tre lediga dagar istället för två! I en drömvärld kanske....

Nu ska jag försöka övertala mig själv om att klockan faktiskt är 8.00 och det är dags att börja dagen ordentligt. Den där lugna timmen som på helgen brukar infinna sig mellan 7.00 och 8.00 är alltså denna söndag som bortblåst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar