Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 30 mars 2011

En helt ny cykel

Jag har nu köpt min första egna cykel! Tidigare har jag använt mammas rosa cykel som har fungerat helt okej med tanke på att den både är sne och växlarna är tröga. Men under flytten hit ned till Kungshamn beslöt jag mig för att lämna den gamla trogna cykeln hemma och istället köpa mig en ny - vilket jag nu äntligen har kommit mig till skott att göra! Och det passar lägligt nu när det är snöfritt (så skicka INTE hit någon snö tack, även om jag förstått att ni norrifrån mer än gärna delar med er....)

I lördags hade jag valt ut rätt cykel (till rätt pris såklart) och beställt den via Internet. I tisdags (!) ringde telefonen och leverantören frågade vilken dag jag ville ha cykel på. Så i morgon kommer cykeln direktlevererad till dörren. Svärmor är på besök och har fått hedersuppdraget att ta emot den när den kommer. Spännande!

Jag ser framemot att i helgen få ge mig ut på cykeltur med hundarna och min nufådda hjälm.....som lär behövas eftersom jag är otroligt vinglig och opålitlig på en cykel.... Att cykla med hund är en svår konst som jag inte riktigt bemästrar. Det är tur att Ayla sköter sig så fint, men det är klart att jag har varit i diket några gånger när jag inte kunnat styra både hund och cykel samtidigt.

En uppdatering av Aylas mående kanske kan passa in i dagens inlägg? Hon galopperar nu glatt runt på promenaderna, tigger vid matbordet, leker med barbapappa och gulis samt drar av mig vantarna under promenaderna. Precis som hon brukar vara med andra ord! Dock återstår matfrågan, hon vägrar äta sina bantningskulor! Så nu återstår en matkamp, som jag till varje pris kommer att vinna (speciellt eftersom jag har en 15 kg oöppnad säck bantningskulor här hemma - och den är inte billig!).

3 kommentarer:

  1. en hjälm det hurrar vi för, när jag läste inlägget tänkte jag, undrar om Lina köper en cykel hjälm oxå då jag vet hur du är på cykel ;) härligt med ayla oxå :)

    SvaraRadera
  2. Grattis till din nya cykel! Och vad skönt att stumpan är piggare nu igen. Du är så tjurskallig så tror nog att du vinner över hunden i matfrågan =P hahahaha Miss you!

    SvaraRadera
  3. Ja inte är du lika säker på cykeln som jag.Det var ju mitt arbetsredskap under många år.Jag skall lära ut hur man cyklar när vi kommer.

    SvaraRadera