Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 26 mars 2012

Packning

Idag har jag rotat fram lite gamla vinterkläder och thermobyxorna från den gamla goda stalltiden. Sängen i gästrummet utgör nu en rörig härd av vinterkläder, kläder, väskor, böcker mm. Allt som kan tänkas behövas under vår stundande semestervecka. Ayla har redn provat om det går att använda den röriga sängen men fick ge upp och har nu, lite surt, traskat upp för trappen för att lägga sig. Jag själv skriver en liten komihåg lista över göromål innan resan samt vad jag INTE får glömma att packa ned i sista stund. Inser ändå att hälften kommer bli glömt, som alltid.

Drömde en ångestfylld mardröm om resan upp till Umeå och inser att jag bävar mig lite för körtiden upp och tillbaka. Det kommer bli jobbigt, speciellt eftersom vi kommer köra halva natten. Har dessutom skuldkänslor av att utsätta min gammeltant Ayla för denna resa igen, men hon trivs ju i Holmsund så lite får hon ändå stå ut med även om det tar mig emot.

På det stora hela längtar jag otroligt mycket och hoppas att veckan går fort! Men jag längtar till lördagmorgon när vi är framme, inte till fredag när vi far.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar