Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 19 mars 2012

Något är fel...

....på syresättningen min. Vilket jag har konstaterat sedan många år tillbaka. Bara av att cykla i snigelfart uppför den långa dryga backen, på ettans växel, hostade jag nästan sönder ett par värkande och brännande lungor, fick blodsmak i munnen och såg stjärnorna dansa framför ögonen. Så fruktansvärt! Väl hemma slängde jag mig utmattad på golvet där den enda som kom till tröst var min bundsförvant Ayla. Hon förstår mig. Därefter hamnade jag lite lätt snurrig i soffan innan jag kunde förflytta mig till matbordet för middag. Anders gav då ett gott råd jag ska följa: gå uppför med cykeln hädanefter.

Men nedför i morse gick det riktigt lätt. För lätt, hann till och med bli farträdd av hastigheten!

Dagen har för övrigt bjudit på härliga överasskningar som gör att jag än mer längtar efter besöket i Umeå om två veckor!

2 kommentarer:

  1. Man kan aldrig leda cykeln uppför en backen man måste cykla ;) Vad är det för rolig överraskning?

    SvaraRadera
  2. Nog är det fel på syresättningen! Det handlinar INTE om något annat.

    SvaraRadera