Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 5 mars 2012

Som en duracellkanin

Bara går och går och går. Nu vet jag varifrån jag fått min energi ifrån - från mamma! Jag som har en gammal filosofi att man jobbar och är aktiv all vaken tid, vila gör man om natten. Vilket innebär att jag är rätt så aktiv om dagarna - nästan alltid någonting på gång. Även om jag blivit latare och vilar mer om dagarna då jag ruckat lite på min filosofi de senaste åren....

Så kommer då mamma på besök. Och oj vad vi båda ränner runt och gör saker! Handlar, planterar, bakar, lagar mat, städar, pysslar, promenerar, krattar......Om jag är aktiv är det ingenting mot vad mamma är - hon hinner göra sånt jag skulle gjort på två dagar på en och samma dag. Otroligt vilken ork. Jag känner mig aningen gammal och lat i jämförelse. Min gamla filosofi som jag tummat lite på de senaste åren kommer med all säkerhet att återupptas framöver. Slut på de bekväma latmansdagarna, det finns ju massvis att göra! Roliga saker givetvis!

Så mamma, när jag retas och kallar dig duracellkanin beror det bara på avundsjuka eftersom jag själv är rätt lat i jämförelse......

Hundarna latar medan vi jobbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar