Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 17 mars 2012

Soffköpet

Idag tänkte vi ta en tur till EM möbler för att kika på soffor och få inspiration. Vi har tittat på Ikea och diverse mindre möbelaffärer men inte hittat någon soffa som passat - alla har varit fula och konstiga i våra ögon. jag har till och med kikat på diverse Internetsidor för att få inspiration till vad vi skulle kunna tänka oss. Men inget napp. Detta har gjort mig på dåligt humör och sakta men säkert har en "soff-köpar-ångest" byggts upp - vi kommer aldrig hitta en lämplig soffa! Tänka sig att våra trasiga skinnsoffor som, i mitt tycke inte alls passar in i vårt lilla vardagsrum, ska måsta hänga med i tid och evighet! Jobbigt värre! Mitt i vårt soffsökande har dock den där sista hoppets tanke om att "när du hittar rätt soffa så känner du det" dykt upp för att inbringa lite ljus över sökandet. Någonting måste man ju ha att tro på i alla fall!

Dagen började då med en tur till, vad jag trodde var EM möbler. Men det var visst Mio? Just snyggt, där finns väl ingen soffa under 20 000 - var min första tanke. Vi går väl in för att få inspiration i alla fall!

Väl inne finns massor av soffor, inte helt fula i alla fall och priserna helt acceptabla till min stora förvåning. Så plötsligt lyser det till i ett hörn - en perfekt liten soffa för oss! Och tänka sig att den var skön också! I rätt färg! I rätt storlek! I rätt prisklass! Vad händer? Jo, det där känslan dök upp - det är rätt soffa!

Klart och gjort. Den ska med hem! Glatt frågar vi om man kan låna släp av dem. Japp, det skulle gå jättebra om vi bara bokade den innan. Vadå boka innan - förstod hon i kassan inte att vi skulle ha den nu? Nähä, leveranstid på 6 veckor......då förstår vi....inte på lager.....nä just det.....smsavisering senast om 6 veckor.....tackar.....

Så vi går ut från butiken, några tusenlappar fattigare och utan vår fina nya soffa som vi letat med ljus och lykta efter. Så funkar det tydligen när man ska köpa möbler idag!

Och vi väntar.

1 kommentar:

  1. Jaja, hade det dugit med en soffa från IKEA hade ni suttit skönt just nu, men istället ska ni vara märkvärdiga och då får man vänta... ;)

    SvaraRadera