Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 2 mars 2012

En meteor på himelen

Igår kväll vid nio (ja, jag var vaken då....) såg vi ett häftigt blåvitt sken på himelen i några sekunder. Min första tanke: ett flygplan kraschar. Sällskapet jag var med gissade dock på ett stjärnfall. Inget av gissningarna var rätt, även om den ena lutade åt det mer "rätta" hållet än den andra.....

Idag när jag satt i bilen fick jag då veta vad ljusskenet var för någonting eftersom man i ett radioprogram intervjuade folk som sett samma ljussken och dessutom hade någon expert med på tråden som kunde förklara fenomenet. Det visade sig vara en meteor som kommit in i atmosfären och där brunnit upp. Häftigt! Tänk att vi fick ta del av en liten bit av rymden för en stund. En riktigt kort stund. Men ändå!

Nu ska jag njuta av fredagen och av lugnet. I morgon blir det hela havet stormar när Yulle stormar in med mamma och pappa på släp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar