Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 25 mars 2012

En helg i trädgårdslandet

Helgen har bjudit på, inte bara vårvärme, utan sommarvärme! Trots en svag bris har vi kunnat fixa i trädgården iklädda T-shirts! Underbart!

Och ute har vi varit, två hela dagar. Energin har gått åt till att fixa häcken fri från gräs och ogräs. Och vilket mastodontgöra. Mina händer är nu nariga och svarta trots att de blivit skrubbade med borste och tvål. Men fint blev det tillslut efter åtskilliga timmar på knäna och jag är glad att jag inte gav efter för motviljan att fortsätta när en fästing dök upp krypandes på handen. Mindre kul dock att veta att på andra sidan huset ser häcken minst lika hemsk ut och måste fixas till den också....Tur att brorsan kommer på besök - arbetskraft!

En kompost har vi också skapat men redan fått bannor hemmifrån Umeå av mamma när hon hörde att vi slängde i några sniglar/snäckor från häcken i denna. Det fick man tydligen inte. Anders har också börjat hacka upp en av alla stubbar som förstör gräsmattan. Ytterligare ett slitgöra.

Jag antar jag inte behöver precisera vilka bilder som är för och efter bilder här nedan? Och för er som inte tror på vilken värme som varit, bjuder jag på en bild där jag är med för en gångs skull!





1 kommentar: