Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 11 mars 2012

Grönt och fint

Här odlas det för fulla muggar! Tomatplantorna och chiliplantorna såddes förra veckan och har nu blivit långa fula gröna trådar. Växter är som fågelungar, skitfula som små men sen blir de stora fina och präktiga. Så jag bidar min tid och hoppas på att de växer ordentligt så vi kan få oss ett gäng tomater framemot sensommaren. Mitt i min entusiasm var jag tvungen att sätta ned några frön från en citron vi använde till middagen, tänk om det skulle börja växa av dem också?

Förutom detta har jag inhandlat små sticklingar som ska få växa sig till blommor i olika färger. Och för trädgården har jag en uppritad skiss och en utmärkt plan för alla träd, buskar, kryddor, potatis och allt som ska odlas. Jag tror jag behöver tjänstledigt i ett halvår för att få till detta! Mer realistiskt är kanske att jobba stenhårt helger och kvällar..... Om någon har lite att göra är ni hemskt välkommna hit - gratis husrum och mat! Gropar måste grävas och gödslas efter påsk - någon frivillig? Odlingslådorna kan också påbörjas då - någon?


2 kommentarer:

  1. Vi vänder direkt! Ska bara tvätta ett antal omgångar kläder, plantera om MINA växter och duscha av Yulle (det var ju så grisigt och lerigt hos er...)så kommer vi sedan och fixar detta åt er:-)!

    SvaraRadera
  2. Nja.. Passar nog denna gång. Tror inte att du vill ha mig kring dina växter, brukar sluta med de att begår självmord. Men du kan få låna Fanny, hon är duktig på att gräva hål.

    SvaraRadera