Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 24 mars 2012

Den som tar han får

Detta resonemang använde sig Ayla av hela dagen idag. I morse försvann en brödkant från bordet och det skyldige visade sig vara Ayla eftersom jag senare såg henne hoppa upp (!) på bordet för att söka efter mer godbitar efter frukosten.

När vi sedan skulle inviga årets grillning försvann 500 g marinerad fläskfilé väldigt snabbt under ett obevakat ögonblick. Vi fick grilla fläskkarré istället. Självklart var det Ayla som passade på när tillfälle gavs. Och det är ju lättare att få förlåtelse än tillåtelse.....Hon låg sedan på gräsmattan, nöjd som aldrig förr och jäste.

Nu står hon vid dörren och vill ut. Jag förväntar mig det värsta och funderar på att stänga in henne i gästrummet över natten för att hon inte ska störa med gnäll i natt. Hon får helt enkelt skylla sig själv! Gottegris.

2 kommentarer:

  1. Haha men är man en dam så får man göra som man vill ;)

    SvaraRadera
  2. Tänk om man vore en hund, då kunde man komma undan med sådana saker... nu blänger folk på en bara man tar sista biten av den grillande fläskfilen. Om jag vore hund skulle jag skynda på mig att ta hela fläskfilen och helt enkelt inte förstå varför folk ger mig onda ögat!

    SvaraRadera