Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 18 mars 2012

Töntvarning

Tro det eller ej. Idag har jag haft en skursvamp i ena handen och en.....cykel stående framför mig. Jag har alltså haft cykelvård! Stålull för att nöta bort all rost och en tvättsvamp för att få den ren. Lite 5-56 för att smörja upp den. Slår vad om att grannarna stått vid fönstret - pekat och skrattat åt mitt påfund.

Detta är ingenting jag skulle fått för mig att göra hemma i Umeå, men här mår jag rent dåligt när jag ser slitaget som blir på grund av all salt. Cykeln är bara ett år gammal men redan "sönderrostad". Med lite underhåll kanske jag kan få den att överleva några år extra, var min tanke.

Provturen gick sedan bara fint och jag inser jag kommer orka cykla, om än i snigelfat, uppför den långa dryga backen hem från busshållplatsen. På morgonen nedåt går det dock riktigt fort.

1 kommentar: