Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 3 mars 2012

En morgonuppdatering

Lördag morgon och sovmorgon. Underbart! Vaknade därför 5:55. I vanliga fall ringer klockan 5:50, så 5 minuter extra fick jag idag! Härligt! Steg upp strax efter sex och har haft en lugn och skön morgon framför Tv och dator. En promenad runt rådjursstigen har jag också hunnit med.

Ringde mamma under promenaden och hörde så att de kommit iväg. Hon berättade då om en dröm om oss och vårt hus - att det var ofärdigt, smutsigt och inte alls som hon föreställt sig. Vi skojade lite glatt om det men när jag lade på luren bankade mitt lilla hjärta hårt. Benen skyndade hemåt i racerfart och hundarna åkte förvånat kana bakom mig.

Väl hemma åkte dammsugaren och dammoppen fram. Varenda hörn i huset är nu kliniskt rent och inte en dammtuss går att skymta. Mattor är dammade och sängen bäddad. Disken urplockad och spisen rengjord. Toalett och handfat likaså. Golven skurade. Till och med källaren har fått sig en omgång.

Nu kan jag pusta ut. Och trött har jag hunnit bli. Men detta är bara en försmak av vad som komma skall - ingen rast ingen ro: familjebesök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar