Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 15 mars 2012

Råttägg eller rått ägg

Förvirrande. När så en kompis idag kom in och berättade att hunden varit dålig i magen under natten slog det slint i mitt lilla huvud när anledningen till åkomman presenterades.
"Hunden åt ett råttägg". Jag hajjade till lite grann och frågade hastigt "Men, hur sjutton fick han tag på det?" och fick en bild av en hund rotandes runt i skogen efter ett råttbo - måste ju va jättesvårt och ovanligt att hitta! Och så fick jag en sådan där konstig känsla av att någonting inte stämmer, men vad? Hm. Ja just det, finns ju ingen råtta som lägger ägg...... Pinsamt.

Givetvis hade hunden fått ett rått hönsägg till maten.

Jag ska lägga mig och sova in helgen nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar