Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 22 mars 2012

Att vara den där jobbiga

Nu märks det att våren är här! Och då syftar jag inte bara på värmen och solen ute, knopparna på träden eller de tidiga vårblommorna. Nä, jag tänker på jobbsituationen. På våren hopas allt arbete och samlar sig i en stor komplicerad knut som måste lösas snabbt. Till detta tillkommer även ett missnöje där ute och jag slår denna vecka rekord med två hela utskällningar på kort tid. Jag hoppas nu på en lugn och skön fredag! Och på en solig helg så att grillpremiären blir av!

Kvällen har spenderats i stallet där jag på så kort tid som möjligt försökt lära ut så mycket som möjligt till stackars Anders som förmodligen varken vet ut eller in efter besöket - han vill nog jag ska vara tyst ett tag. Hästen tyckte mest jag var irriterande och jobbig idag vilket syntes på hela kroppsspråket och hans min - han sover nog gott i natt och såg nöjd ut när vi stängde boxdörren och gick. Men det är ju tydligen lite av min grej - att vara jobbig!

Nu när jag har retat alla som går att reta vet jag inte vad jag har kvar att göra? Kanske är dags att ta sin tillflykt till sängen för att läsa en bok.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar