Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 10 mars 2012

Allt det roliga har ett slut

Varför är det så? Och tiden går dessutom dubbelt så fort när det är roligt.

Idag vinkade vi hejdå åt familjen och Yulle efter att ha gått en långpromenad på Maltes stig på morgonen. Det kändes sorgligt och jag önskar att det inte var 100 mil emellan oss, 50 mil hade räckt gott och väl. Barnslig som man är har jag gått omkring med utskjutande underläpp , snörvlig näsa och tårfyllda ögon innan jag ryckte upp mig och drog fram...... skurmoppen!

Våra fina, men reviga och slitna trägolv, hade sugit åt sig halva Yulle så istället för att vara ljusa och fina var de svarta och fläckiga. Urk! Golvmoppen räckte inte utan jag fick som på gamla tiden sitta på bara knäna med en skurborste för att få bort dyngan. Vilken skillnad det blev sedan! Mattor är dammade, tvättmaskinen går på högvarv....tja allt det där som man inte orkat göra den senaste veckan när roligare saker funnits i sikte har vi hunnit göra nu.

Hundarna vet vi inte riktigt var de håller hus....jo Diva ligger utslagen under sängen medan Ayla (efter att ha legat och solat på gräsmattan) sover djupt och kommer inte vilja resa på sig mer under dagen. De är med andra ord helt slut efter veckan och längtar nog till måndag när inte ens vi är hemma och stökar. Otacksamma.

2 kommentarer:

  1. themariablogg.blogspot.com Nöjd?

    SvaraRadera
  2. Vad är det för marsvin som är till höger på bilden...?
    Små är de i alla fall!

    SvaraRadera