Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 28 februari 2012

Hur går det?

Det beror på vad ni syftar till? TV:n? Fixat! Kylskåpshantaget? Snart fixat. Den pratsamma tjejen på bussen...... Kan vi byta samtalsämne?

Som ni förstår går det inte så bra för mig att tillämpa alla tips jag fått på hur jag ska få henne att sluta prata med mig utan att vara alltför otrevlig. I går åkte hon inte buss, yippi. Idag var hon tillbaka. Jag satte hörlurar i öronen och dubbelsniglade mig ut från bussen, vilket gick riktigt bra och jag halkade lååååångt efter. Släpade således benen fram med hörlurar i öronen och tittade demonstrativt åt alla andra håll än hennes. Men skymtar dock i ögonvrån att hon STANNAR för att VÄNTA in mig. Sniglar mig åt det hållet och trots mina hörlurar och att jag ser upptagen ut börjar hon prata. Lossar då demonstrativt ena hörluren med ett oskyldigt "Va". Hon repeterar och jag svarar kort för att återgå med hörluren i örat. Men icke, hon pratar vidare och jag får gå med tunga steg den sista biten med ett inre i fullt uppror.

Suck. Plan B.

1 kommentar:

  1. Hum... verkar som om du måste fundera ut även en C och D-plan i detta fall. Ett mycket intressant fall av bristande socialtentakler. /Maria

    SvaraRadera