Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 25 februari 2012

Minns ni?

Minns ni mitt inlägg om att vi alltid har otur med de små sakerna i livet? Tänka sig, idag hände det igen. Jag blir inte förvånad längre och mitt tålamod blir bara bättre och bättre gällande sådana här saker. Nästan så jag drar på smilbanden åt ironin.

Idag har vi äntligen efter en månad utan kyla inhandlat ett kylskåp - tänka sig, inte en enda matförgiftning har vi åkt på under tiden! Eftersom det gamla kylskåpsmärket inte finns att få tag på och en ny kyl och vår gamla frys således inte skulle matcha varandra var vi ju såklart tvungna att köpa en ny frys också. Den fungerande gamla frysen får fungera som reserv och ersätta det urgamla energitjuven till frysskåp som för något år sedan inköptes från blocket och som hängt med sedan dess (boven i dramat när elekticiteten inte ville fungera här i huset). Win win situation helt enkelt. Trasig kyl och urgammal frys befinner sig numera på Uddevalla soptipp (där kylen för övrig fick representera det nyaste och finaste av alla slängda vitvaror.....). Priset diskuterar vi inte, då vi helst vill glömma att vi blivit ruinerade på någonting så tråkigt som kyl och frys.

Nåväl. Jag hade gärna visat er en bild på förvärvet om det inte vore som så att hantagen skulle monteras av oss själva här hemma. Enkelt sa säljaren. Enkelt antog vi. Och det skulle varit enkelt om vi fått rätt saker med oss. Men i förpackningen till kylen finns tyvärr ett lika par gängor som hantaget ska monteras fast i. Självklart skulle det, som för hantaget till frysen, vara omaka par  - spegelvända - för att kunna fungera. Någon trött arbetare på lagret har alltså packat ihop fel monteringsgrejor åt oss. Vi tackar. Kan därför inte slutföra installationen av våra nyköpta vitvaror förrän försäljaren öppnar på måndag. Men vi ska inte klaga, för nu har vi ju ett kylskåp i alla fall. Än så länge.....väntar på att någonting oturligt ska hända. Som alltid. För som sagt, vi har ju sån otur med de små sakerna här i livet.

En uppdatering om TV sändningen också när jag liks är i gång! Det har blivit skillnad - från att hacka var femte minut till att inte visa någon sändning alls. Lysande.

1 kommentar:

  1. Äää, sluta klaga nu Lina. Det är högre makter som jävlas lite av en anledning. Det ska inte finnas nån mat hemma, då går ni ut och äter en romantisk middag, när ni kommer hem fungerar inte tv:n då lägger ni er i sängen och myser istället. 9 månader senare födds lill-linolle, alternativt lill-nisse. Så, sluta kämpa emot. Kramar från Arjeplog

    SvaraRadera