Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




tisdag 7 februari 2012

Busspendling

Det är rätt intressant att pendla med buss. Så många olika människor man stöter på och vilka underliga egenskaper en del av dem har:

Vi har dem som har med sig datorn och riggar upp en action film, och som åker ca en halvtimme.

Vi har dem som pratar o skrattar så högt att man får ont i öronen och är helt utmattad innan man har kommit hem.

De som lyssnar på hårdrocksmusik så att hela bussen dånar

Sen har vi en hel hög som inte har förstått systemet att man ska trycka på "stoppknappen" när man vill stiga av och som förvånat utbrister "men stannar inte du här! Jag ska ju av!". Och som muttrande lägger till efter att chauffören har förklarat att ingen tryckt på stoppknappen "men den brukar ju alltid stanna här"....Suck

Tur att jag är fläckfri som medpassagerare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar