Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 17 februari 2012

Varför alltid vi?

Jag brukar säga att vi har tur med de stora sakerna här i livet: hus, kärlek, jobb, mm. Men ingenting kan ju vara fulländat så när det kommer till de små detaljerna så har vi alltid otur. Ta vårt kylskåp till exempel.

Kylskåpet har fungerat fläckfritt i fem år. Samma dag som vi flyttar in så är kylskåpet givetvis trasigt av okänd anledning. Nåväl, sånt händer, vårt fel är det inte och vi väljer att tro att detta bara var oturen som spelade oss ett spratt. Så har vi då funderat om vi ska köpa en ny eller laga den gamla. Efter diskussioner, faktasök och ännu fler diskussioner kom vi fram till att vi försöker laga åbäket.

Servicegubbarna konstaterade elfel och bytte detta. Lysande, trodde vi skulle få ett fungerande kylskåp till helgen! Några timmar efter "lagningen" visar kylskpået återigen på minus tio grader. Vad? Servicegubbarna verkar förvånade och kommer ut för att kolla någon givare samt fylla på köldmediet. Efter en noggrann genomsökning kliar sig självaste chefen i huvudet och konstaterar att han ALDRIG varit med om någonting liknande. Inget fel på kylskåpet men ändå fungerar det inte. Trots dyyyyyyr lagning. Gubbarna skulle hem och fudnera över helgen för vidare analys till veckan.

Nu till min poäng. VARFÖR drabbas vi alltid av sådana här små, men ändock irriterande, oturligheter? Så fort vi gör, köper eller hanterar någonting så blir det nästan alltid fel. Mycket märkligt. Men så länge det stannar på den här nivån får man ändå vara rätt nöjd, så länge de stora sakerna i livet är fyllda med tur. Men märkligt kan jag ändå tycka.....

1 kommentar:

  1. Ni får h3lt enkelt använda kylskåpet som frys hädanefter ;)

    SvaraRadera