Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 6 februari 2012

Sängen var visst bra!

Nu har jag sovit i vår nya säng i två hela nätter. Jag var orolig första natten att jag skulle tycka sängen var oskön och få ont i ryggen eller någonting sådant. Speciellt eftersom tanten på Ikea rynkade skeptiskt på pannan när vi gjorde vår beställning:
- Du vet att en fast säng är rätt hård va?
- Jo, men jag brukar ha hårda madrasser för annars får jag ont i ryggen
Och sedan malde hon på ett tag om att lätta personer brukar ha en mjukare säng och att hon ville berätta det innan jag köpte sängen så jag hade en chans att ändra mig. Och sedan hade jag ju 90 dagars bytesrätt också. Allt detta surrandet gjorde mig självklart tveksam och nervös. Om alla andra lätta personer har en mjukare säng, kan jag då vara så udda att just jag måste ha en hård säng? Osäkert.....men jag gick på magkänslan i alla fall och det visade sig bli rätt! Än så länge vill jag tillägga....

Dagens problem: Kylen och ugnen
Dagens plus: Snart får jag sova i den sköna sängen.....

2 kommentarer:

  1. Annat pluss är ju att du kan bli tung och ändå ha samma säng ;)

    SvaraRadera
  2. Jag väljer också hård säng framför mjukare! Vi köpte nya för bara några veckor sedan, och det blev den hårda framför den mjukare för mig med ;) Så du är inte ensam!

    SvaraRadera