Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 10 februari 2012

En liten rallyförare

Eftersom busstider, hundar och jobb inte har fungerat ihop i slutet på denna vecka har jag fått ta bilen till jobbet. I mörkret, livrädd med båda händerna på ratten har jag kört de smala slingrande vägarna till Kungshamn. Kolsvart och med mötande trafik som bländar. Snäva kurvor.....Huvva! Men redan efter två dagars körning kände jag mig som en kung efter vägarna. Vägarna upplevdes inte lika smala och mörkret inte lika mörkt. Plötsligt fann jag mig själv som en av de där vana bilisterna som slickar kurvorna och kör om lastbilar på de korta få raksträckor som finns att tillgå. Tänk så det kan ändras! Som en liten rallyförare.

På tal om bilar måste jag rapportera om Munkedals raggargäng. Suck. Har efter några kvällar i Munkedals centrum vid Ica och Konsum insett att centrum bebos av en hel drös raggare i sina trimmade volvobilar. Utanför fönstret på vägen nedanför kullen är dessutom deras "runda" som de kör runt. Det tar 10 minuter att köra rundan från centrum och tillbaka dit. Ungefär den tid det tar för mig att diska och uppmärksamma vilka bilar som kör alldeles för fort på vägen utanför köksfönstret. De flesta är röda volvobilar och dånar av dunkadunka musik och något hemskt ljud från avgasrören. Pinsamt. Sådant jag aldrig har förstått mig på.

Denna helg blir toppen eftersom vi nu kan använda ugnen igen! Tänka sig att en gammal frys kunde slå ut hela elsystemet - vi har en del att lära om att bo i hus. Tålamod om inte annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar