Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 4 februari 2012

Efter många om och men....

....fungerar nu Internet. Tänk, människan kan resa till månen och flyga men att ändra ett telefon och bredbandsabbonnemang ska vara oerhört komplicerat! Att därtill lägga på ett TV abbonnemang är obeskrivligt krångligt. Så här sitter vi nu efter att ha pratat med åtskilliga människor (trevliga tack och lov) på Telia och har ett fungerande Internet (men eftersom systemet deras inte klarar av att lägga på ett TV abbonemang förrän Intrenetöverflyttningen är klar får vi vänta ytterligare på TV - max 8 dagar har vi blivit lovade.....leveranstid). Tålamod är människans bästa egenskap sägs det. Mitt börjar tryta och det är ändock oändligt långt.

Nåväl, förutom detta missöde (det finns några fler, men jag vill helst fokusera på de positiva bitarna, som trots allt överväger alla problem!) har allting gått bra. Flytten är gjord och vi är stormförtjusta över huset. Hundarna likaså. Det var riktigt jobbigt att förra helgen flytta, det vill jag helst inte göra om, då vi hade fler saker än jag trodde. Att ställa allt i ordning däremot är riktigt roligt och jag hann få fint på mina lediga dagar under veckan som var. Busskort har jag skaffat mig och än så länge fungerar busspendlingen riktigt bra, speciellt som jag upptäckte en busshållplats endast 5 minuter härifrån.

Diva älskar källaren där hon helst vill ligga. Hennes hundgård ska monteras i helgen. Ayla trivs bäst i linan ute på gården där hon sitter blixt stilla och bara snusar och kikar. Fånigt. Ayla tycker inte om källaren men har lärt sig att maten finns där, så då blev det bättre. Diva gillar inte att sitta i linan och vi hoppas därför hundgården ska passa henne bättre. Bortskämda är vad de är! Även de hade en jobbig helg förra helgen när de förstod att vi skulle flytta - de var så duktiga.

Lägenheten städades under 4 timmar i går. Helt slut var vi när vi kom hem men ack så skönt att få det bortgjort. Och så skönt det kändes efteråt! Att hyresvärden gått och höjt värmen när de skulle visa lägenheten för en potentiellt ny hyresgäst (el som vi bekostar) stör mig dock något enormt och jag kokar bara jag tänker på det....! Så skönt att komma därifrån!

Just det, min stackars handled har blivit överansträngd och går numera inte att röra uppåt eller nedåt. Hålls den i ett stilla rakt läge mår den prima. Smörjer med zon och hoppas den fula bulan ska sjunka undan och jag återfå full rörlighet i handen. Som tur är är det vänster hand som drabbats.

Idag ska vi njuta av att vara husägare. (Ska bara byta proppar i proppskåpet i källaren så att elen fungerar......och ringa försäkringsbolaget och höra om de känner för att bekosta ett nytt kylskåp - nog för att det ska vara kallt i ett kylskåp men minus 10 kan vara lite överdrivet.) Bilder kommer snart, vill bara fixa en liten detalj till......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar