Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 31 oktober 2011

Julgran på fyra ben

Nu är det ett faktum. Mörkret. Mörk om morgonen och mörkt på kvällen. Att hinna gå en sväng med hundarna i ljuset är ett minne blott och man kan bara drömma tillbaka till sommarens ljusa kvällar.

Invigningen var i dag. På med reflexerna. Dessvärre är hundarna alltid bättre utrustade än vi vad gäller detta, men i och med att vi gick i skogen behövdes reflexerna egentligen inte. Och ja, ni läste rätt. In i den mörka skogen gick vi! Ögonen är inte riktigt vana ännu och med viss tveksamhet fick Ayla springa lös. Som tur var var hon så sugen på frolic att hon kom springandes till mig var och varannan minut för att tigga godis. Det kallar jag pli på hunden! ..... Hon såg dessutom ut som en liten julgran: reflexväst och reflex på halsbandet. Även kopplet var brydd av reflexer....

Nu väntar SOS västkust!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar