Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




måndag 24 oktober 2011

Dumt, dumt

Så kunde jag inte hålla fingrarna i styr (de friska fingrarna alltså.....) utan var promt tvungen att gå in på blocket för att kika på hästar och katter till salu. Ett big no no. Kanske var det efter Western tävlingarna under helgen som vi besökte som fick mig att längta lite extra mycket efter att köpa häst? Och när insikten kom att det förmodligen dröjer länge innan jag kan skaffa en häst, så började jag kika på kissekatter - som giförsig också ligger på framtiden men kanske lite närmre än ett hästköp?

Lördagens besök i Axvalla för att kika på alla fina och duktiga hästar väckte en hel del minnen, på gott och ont vill säga! Straffet har varit flera drömmar om Sillen sedan dess, men de går ju alltid över - tillsist. Att vara intill en travbana igen var ett tag sedan och det var också roligt. Jag fick såklart se en hel del ponnysar och hästar trava runt. Och som jag kände igen mig!

Att få prata lite häst och se vad man minns från den tiden var riktigt härligt och när ingen annan i sällskapet ville lyssna så fick Anders rycka in som aktiv lyssnare på allt vettigt jag promt måste få ur mig. Han är snart fullärd om hästar och hästsport!

Nog tjatat om detta. Som sagt är det mer realistiskt att en kisse blir nästa familjemedlem, och titten på blocket fick mig att värka av längtan efter kissarna där hemma och att få lära känna en ny. Tänk att få ha en liten kattunge springandes här hemma och reta gallfeber på Ayla!

Jag får drömma vidare......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar