Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 5 oktober 2011

Så det kan bli

Gårdagen var en mycket speciell dag på jobbet, många saker på gång - jag var helt slut när jag kom hem. Dessutom inkom några papper som absolut var tvunget att stämplas och skrivas under just under gårdagen och naturligtvis var den arbetskollega som har behörigheten att utföra detta hemma och sjuk. Panik. Vad gör man. Jo, tar bilen, papper och penna samt alla stämplar och gör ett hembesök. Återlämnar därefter papper stämplade och klara till rätt person. Puh, det löste sig! Fort gick det också!

Döm därför av min förvåning när det klockan 14.30 idag dyker upp en person med ett likande dokument som bara MÅSTE fyllas i under dagen. Självklart av samme arbetskollega, som även idag var hemma sjuk. Saken är den att dessa papper dyker upp max en gång på två månader i vanliga fall, men just denna månad råkar detta ske två gånger under de två dagar då den behöriga personen att skriva på dem är sjuk. Otur!

Hur som, jag får väl fixa det igen! Inser snabbt att ingen bil finns ledig och att cykla är alldeles för långt. Frågar runt och ringer runt i förhoppning att någon bil inte behöver användas av den om bokat upp den. Får tillsist tag på en bil, hämtar nyckeln och inser snabbt att ett nytt bekymmer uppstått. Bilen har ingen vanlig hederlig nyckel utan en platta och startknapp Vad? Efter lite pyssel får jag igång bilen, som dessutom visar sig vara stor och otymplig att köra och parkera. Ingen skada skedd dock!

Papperna blir tillsist stämplade och underskrivna samt avlämnade till rätt personer i tid som tacksamt tog emot dem.

Puh, tänk så det kan bli! Nu återstår att se hur smittad av arbetskompisens förkylning jag hunnit bli. Kanske blir jag däckad lagom till helgen.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar