Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 13 oktober 2011

Experiment

Vi håller på med ett litet experiment här hemma. Spännande .....Vi har nämligen fortfarande inte dragit igång värmen inne i lägenheten! Vi försöker "hålla ut" så länge som möjligt innan vi slår igång golvvärmen, var vår plan i alla fall. Vi har även en teori om att man vänjer sig vid den temperatur man har inomhus, och vi har i våras haft 23 grader som standard - vilket kanske är lite väl lyx efter att ha betalat några elräkningar.

Så vårt experiment bygger på vår teori om att man kan vänja sig vid lägre temperaturer. Just nu har termometern stått still på 20 grader rätt länge (om man inte har en termometer vet man att det är 20 grader, eller under, när skinnsofforna är kalla att sätta sig i ). Både i går och idag har dock gradtalet krupit ned till 19 grader, främst på grund av blåsten ute samt att det blivit kallare utomhus också.

Någonting vi även experimenterar med är värmeljus. Genom att tända 7 stycken små värmeljus fick vi i helgen upp en hel grad i vardagsrummet. Rätt så otroligt vad lite ljus kan göra! Mysigt är det också! Tofflorna har också åkt fram, likaså filtarna till sofforna.

Hundarna verkar faktiskt trivas bättre när vi har det lite svalare hemma och även vi trivs rätt bra. Att lägga sig i kalla sängkläder är dock den största nackdelen, men jag kan ändå förvånat konstatera att jag ännu inte fryser här hemma!

Någon kan väl skaka vett i mig när gradtalen börjar närma sig 15 grader? Tack. Experiment har nämligen en tendens att spåra ur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar