Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 30 oktober 2011

Julklappsinköp

Helgen har bestått av att jaga runt efter julklappar i Göteborg. I år är jag verkligen ute i god tid med mina inköp eftersom jag vill skicka alla klappar upp till Umeå med pappa eller Erik när de kommer ned på besök. Att redan ha inhandlat allt känns också väldigt skönt, för det är inte så många helger kvar att spela på innan jul som vi faktiskt är hemma! Och det sista jag vill ha är en stressig december....

Vi har bott hos Anders mamma i Borås och blivit uppassade. Hundarna stormtrivs dessutom där eftersom det finns en hel skock med vildkaniner i parkerna som de bara älskar att stöta upp (givetvis är de i koppel, men matte och husse har fått åka kana i gräset mååååånga gånger under helgen). Förutom kaninerna finns hur många kanadagäss, ankor och svanar som helst kring den lilla parken nedanför lägenheten där vi brukar promenera. En lyckat hundhelg blev det trots att de inte fick vara med och handla under lördagen!

Under hemresan stannade vi vid Torp för att passa på att storhandla mat. Detta resulterade i att bilen blev fylld av kassar och vi fick problem att rymmas. Vilket löstes som så att Ayla (som är livrädd för dessa påsar) fick sitta i bilbälte i framsätet och jag (?) där bak bland alla påsar! Fy säger jag bara vilken resa! Men Ayla njöt i stora drag över att få erövra lyxplatsen och Anders såg nöjd ut med sitt nya sällskap.

2 kommentarer:

  1. Aylan i ett nötskal :)

    ____________________-

    Lillebror

    SvaraRadera
  2. haha Ayla ser ut att håna dig lite Lina ;)

    SvaraRadera