Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




söndag 16 oktober 2011

En social helg

Det är inte lätt att flytta till ett nytt samhälle och i samma veva få ett rikt socialt umgänge utanför jobbet. Alla har ju redan sina vänner och sitt liv och det är därför svårt att som utomstående platsa in och finna en plats. Det sociala livet utanför jobbet blir därför lite tunt, vilket vi båda fått känna på efter flytten hit ned. Filmkvällar, promenader, biokvällar, middagar på restaurang....tja, allt det där som man gör tillsammans med sina vänner saknas. Det är efterlängtat! Och vi har varit lite modfällda ett tag, hur löser man detta? Speciellt på en sådan här liten ort som Kungshamn.

Men så plötsligt har vi sakta men säkert börjat märka att vi faktiskt börjat skapa oss ett socialt umgänge. Helgerna, och en del vardagar, har börjat fyllas av promenader, besök, andra aktiviteter och middagar med fler än vi två och hundarna. Vilket känns underbart! Och hur det gick till kan jag inte riktigt svara på?

Denna helg har således varit fylld av roliga aktiviteter och både vi och hundarna är ganska trötta efter en aktiv och mycket rolig helg. Och ser redan framemot nästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar