Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




onsdag 19 oktober 2011

Ansträngningens dag

Puh. Denna dag har gett mig benvärk, bröstvärk, astma, lungont, kramp, hjärtinfarkt..... Ni förstår säkert att detta är en överdrift fysiskt men psykiskt är detta precis vad dagen har bjudit på!

1. Cykling till jobbet: Regnoväder. Motvind. Blöt och frusen. Bröstvärk vid ankomsten till jobbet (300 meter)

2. Cykling hem på lunchen: 300 m motvind. (Vinden hade givetvis hunnit vända.) Benvärk, lungont och ansträngningsastma blev resultatet.

3. Cykling till jobb: Allt ok.

4. Promenad till och från ett tillsynsobjekt: 500 m enkel väg. Allt ok.

5. Cykling hem efter jobbet: Motvind igen. Kramp och ansträngningsastma.

6. Kvällspromenad: Allt ok tills dess att Ayla satte nosen i vädret och sprang iväg. Jag sprang skrikandes efter och höll på få en hjärtinfarkt av bara tanken på att hon skulle rulla i någonting dött. Hann dock fram i tid och fick sitta ned 5 minuter innan jag fungerade normalt igen. Benont (och ont i rumpan efter att ha suttit på sten....)

7. Glöm det! Jag ska inte röra en enda fena till idag!

Och det är denna pina som folk kallar motion och träning?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar