Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 1 oktober 2011

Hummerkalaset

Oktober inleds med hummerkalaset här i Kungshamn. Det var lovat sol och värme men istället fick vi dimma hela dagen, men vi överlever åtmindstone eftersom det både är varmt och vindstilla ute!

Hummerkalaset är ingen tradition vi har skaffat oss och jag hade nog inte ens promenerat ned till centrum för att kika om det inte vore för att Anders tillsammans med sjöräddningen skulle visa upp sig med båtarna. Så jag och vovvarna tog en promenad dit för att hälsa på och passerade således ett flertal arrangemang: ett minitivoli för barn, ponnyridning (dessvärre också bara för barn) samt några försäljningsstånd. Till min förvåning tyckte hundarna att detta var väldigt roligt och promenerade glatt på med svansarna på topp. Gladast blev de förstås när husse kunde skymtas nere vid hamnen.

Väl framme hos husse fick hundarna fler kompisar: Ayla fick till och med smaka hummersoppa! Det är mer än vad jag har ätit till och med! Behöver kanske inte tillägga att han som bjöd blev hennes nya favorit? Diva fick en helkroppsmassage och glömde till och med av att gnälla på alla förbipasserande hundar! De hade med andra ord riktigt trevligt, med sina nyfunna vänner!

Därför kan ni kanske lista ut att det inte gick lika raskt hemåt? Ayla fick jag släpa med mig och hon sittvägrade ett flertal gånger. Sista försöket att få matte att stanna nere bland alla de roliga arrangemangen och människorna gjordes utanför barnens ansiktsmålning (hon blev erbjuden en ansiktsmålning också, men jag hoppade in och stoppade projektet). Aningens sura promenerade vi därefter i sakta mak hemåt, efter en annars lyckad dagstur nere i centrum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar