Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




fredag 30 september 2011

September månad

Även om september månad inte blev som jag förväntat mig så slutade den riktigt bra ändå! Jag är mest besviken på vädret faktiskt. September har under flera år varit min favoritmånad då jag älskar kyliga höstdagar, med röda och gula träd och mörkret som börjar komma krypandes tidigt om kvällarna. En riktigt mysig tid och hundarna (tidigare även hästen) lever upp under denna tid, efter en seg och varm sommar, vilket gör humöret på topp. Hösten är med andra ord min favoritmånad. Men denna september månad har fyllts av regn och halvdåligt väder, likväl i Umeå som här nere i Kungshamn. Så den rätta höstkänslan har inte riktigt infunnit sig. Men hopp finns om oktober: nu har träden börjat bli riktigt fina här nere och vädret börjar arta sig!

Förutom vädret har september bjudit på stora förändringar och tett sig annorlunda gentemot tidigare år. Först och främst har vi semestern i tre veckor: underbara dagar i Umeå (även känslofyllda sådana)och även här hemma  Kungshamn. Första långsemestern för oss båda! Vi har även fyllt månaden med att leta hus och gå på husvisningar: en helt ny företeelse som väcker många frågor och funderingar. Slutligen har vi båda nu också lyckats trygga vår framtid (med alla möjligheter som det innebär!) med att få varsin tillsvidaretjänst! Anders på en helt ny arbetsplats och jag kvar här i Sotenäs.

Så denna månad bjöd på många överaskningar och kommer alltid att bli ihågkommen som en mycket händelserik och bra månad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar