Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




torsdag 8 september 2011

Tiden har stått still - med vissa förändringar!

Att komma "hem" till Umeå och Holmsund igen är känslosamt och en känsla av att veta vad man har lämnat har infunnit sig. Och för ett år sedan var jag beredd att göra allt för att få se någonting nytt och flytta härifrån! Man uppskattar allting bäst i efterhand, av någon märklig anledning! 

Här har tiden stått stilla:
- Katterna springer samma väg ned till Lillstugan för att sova med mig om natten. (under carporten....)
- Ikzie leker med Ayla varje natt (till Aylas förtvivlan)
- Peppe sover på benen
- Samma männsikor som förr promenerar och cyklar runt Lövöudden.
- Ica Maxi är sig lik
- Att umgås med vänner känns precis som om det var i går!
- Mamma, pappa och brorsan är precis som förr!
Och mycket mera

MEN vissa förändringar finns:
- HM i stan har bytt plats!
- Hastighetsgränserna på vägarna i stan har ändrats! Svårt att lära in....
- Yulle är större och lydigare
- Folk har flyttat till nya lägenheter
- TVÅ rondeller i Holmsund
Och lite till som skapar förvirring i mitt huvud....

I morgon bär det av mot Arjeplog och jag kämpar i dag mot den förkylning jag trodde jag lyckats lura bort för en vecka sedan. Nu var den dessutom aggressivare och tjurigare. Men så är även jag!

1 kommentar:

  1. det känns verkligen som du aldrig har flyttat i från umeå. jag tycker att du ska stanna här och inte fara tillbaka till kungshamn.

    SvaraRadera