Ibland bjuder livet på snabba vändningar och så plötsligt har förändringens vind fångat just mig och för mig 100 mil hemifrån till nya spännande möjligheter. Långt ifrån min underbara familj och vänner kommer jag att skapa mig en helt ny tillvaro som jag mer än gärna vill dela med mig av!




lördag 3 september 2011

Äntligen "hemma"

Än så länge pratar jag om Umeå som "hemma". Förvirrat kan det bli eftersom jag även kallar lägenheten i Kungshamn för hemma. Men riktigt hemma är nog här i Holmsund ändå.

Efter 13 timmar i bilen var vi riktigt nöjda med att rulla in på containervägen ned till mamma och pappa. Vilken lättnad. Och äntligen hemma - på riktigt! Ayla kände igen sig och var nog den allra gladaste av oss alla - hon sprang och badade direkt. Det kändes riktigt bra att komma hem igen!

Katterna var även nöjda, speciellt Peppe som fick sova hos oss nere i lillstugan under natten. Han åmade och kråmade sig hela natten - på våra ryggar och ben. Stångades även i huvudet och kurrade som besatt. Inte ens "håll käften" klockan 4.00 på morgonen avskräckte den lille terroristen. Underbara kisse.

Nu ska jag njuta av en kväll med mamma och pappa - god mat och efterrätt står på listan! och en skogspromenad med alla fem (tre hundar och två katter).

Nu har semestern börjat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar